fredag 21. juni 2019

Første dag i skoleferien igjen

Ja.

Nå har jeg brukt nesten en hel havremoccha i pappkopp på å ta meg inn til dette skrivestedet, det er nesten akkurat tre år siden sist jeg var her, og da tar det vel gjerne litt tid før man kjenner hverandre igjen.

Jeg er snart på vei hjem til min gode venninne, som av en eller annen grunn åpner sitt hjem for en like varmt og selvsagt, uansett om man annonserer sin ankomst to måneder eller to dager i forveien. Hun skriver også, så jeg håper hun tilgir at jeg sitter her ennå.

I morges våkna jeg til et smil. Noe av det beste å våkne til.  "Idag overtar jeg leilighet:!!". Vårens begivenhet. Det som har blitt snakka om, håpa på, gledd til, i måned på måned på år.

Før jeg rekker å ta det innover meg, blir hodet opptatt. 'magen også. I dag, i kveld, har vi klart oss i 15 hele år. Jeg er dobbelt så gammel som da. Da du var like gammel som meg, elska du .meg allerede. Kjente du meg allerede. Tenk om jeg kunne fått bli kjent med deg igjen. Tenk om jeg kunne fått bli kjent med meg selv, gjennom dine øyne.

Hvem hadde vi da vært i dag, du och jag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar